Mostrant articles per etiqueta: Ciències socials

En aquest llibre s'aborda en profunditat el desenvolupament comptable de les operacions derivades de la forma jurídica que en cada moment pot adoptar la unitat econòmica empresarial, amb especial referència a activitats mercantils. El text està adaptat a la nova legislació mercantil i comptable en vigència a abril de 2011.

Descarrega el llibre

Compra el llibre en impressió per comanda

Llegeix el llibre en línia

Publicat a Eina-e
Dijous, 19 Mai 2011 09:22

El procés de màrqueting

A principis del segle XXI el màrqueting afecta cada vegada més aspectes de la vida contemporània. És important estudiar màrqueting perquè és generalment acceptat que és una de les manifestacions més significatives de la societat occidental, fins al punt que avui dia ser consumidor és equivalent a ser ciutadà. Aquest llibre ens explica què és el màrqueting, el seu entorn, la informació i la investigació de mercats, el comportament del consumidor, la política del producte i de preus, la distribució i el sistema comercial i la política de comunicacions de màrqueting.

Compra el llibre

 

 

Publicat a Eina

Un estudi sobre les pràctiques i el comportament de l’inversor

Cada cop existeixen més evidències de l'efecte que la informació sobre capital intel·lectual (el valor intangible de l’empresa) té en el preu de les accions en els mercats de capitals; unes evidències que justifiquen la creixent necessitat d'informar el mercat sobre el valor d'aquests actius i facilitar així als inversors l'accés a informació veritablement rellevant. Aquesta obra va dirigida tant a acadèmics com a professionals del món de les finances que desitgin aprofundir en el fascinant món dels models de gestió de la nova economia i les seves possibilitats d'afectar el comportament dels agents decisors.

Descarrega el llibre Compra el llibre en impressió per comanda

Llegeix el llibre en línia

Publicat a Eina-e

Les organitzacions de serveis treballen cada vegada més per aconseguir la gestió saludable dels seus recursos humans, per tractar així d'evitar que es produeixin repercussions negatives sobre la qualitat dels serveis que ofereixen.

Si una organització actua sobre el comportament absentista, mitjançant estratègies de registre o mecanismes de control, influirà directament sobre la qualitat del producte que ofereix o el servei que presta.

Compra el llibre

Enllaç a Google Books

 

Publicat a Recerca

Multi-National Corporations (MNCs) are an intriguing and, at times, quite a controversial topic. So much so, that they have attracted enormous attention from economists, sociologists, political scientists, historians, in addition to scholars of international business. ̀There are, therefore, many different issues and questions that receive attention in the literature. In this collection, papers cover two over-riding issues. First, the process of how MNCs emerge, evolve and expand, including the different internationalization strategies adopted by different firms from diverse contexts. A second, and interrelated, issue is what happens once an MNC goes abroad: how it is managed, what kinds of tensions, issues and dilemmas can be generated, and what kinds of consequences its presence has for the host country as well as for the global capitalist economy.

La web de la revista

Divendres, 15 abril 2011 10:19

Pobreza, exclusión social y género

Se ha planteado de forma crítica que, en muchos de los trabajos existentes sobre la «feminización de la pobreza», se pone excesivo énfasis en la renta monetaria y en la familia monoparental con cabeza de familia femenina, y por el contrario, muy poco énfasis en la relación estructural entre varones y mujeres. Por este motivo, en el análisis de la pobreza y la exclusión social, se debe partir de esta situación, de la existencia de un sistema de relaciones sociales, simbólicas y psíquicas asimétricas en el que las mujeres se sitúan de forma diferente y desfavorable respecto a los hombres.

La web de la revista

Divendres, 15 abril 2011 10:16

Negocios étnicos en España y Portugal

Los negocios creados por inmigrantes están experimentando un destacado crecimiento en los últimos años y, en consecuencia, van ganando visibilidad, principalmente porque se concentran en el centro de las ciudades y las periferias más densamente pobladas. En el contexto actual, donde a menudo se idealiza la función empresarial y el espíritu emprendedor, consideramos oportuno acercarnos a este tipo de negocios desde el enfoque de la etnia, la sociología de las migraciones y la sociología de la empresa y de las organizaciones.

La voluntad de reunir los presentes artículos en este número de la Revista Internacional de Organizaciones surge de forma paralela a la organización, por parte del área de Sociología del Departamento de Gestión de Empresas, del Seminario sobre Negocios Étnicos, que tuvo lugar entre el 13 y el 23 de noviembre de 2007 en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universitat Rovira i Virgili.

La web de la revista

RIO está editada por el grupo de investigación Análisis Social y Organizativo de la Universidad Rovira i Virgili.  Nace con una orientación académica y profesional que pretende ser un instrumento al alcance de todas aquellas personas interesadas en el análisis de las organizaciones. RIO pretende poner en contacto a especialistas en el análisis organizacional de diferentes países y conocer las especificidades organizacionales de distintos contextos sociales y económicos.

La revista aspira a ser un instrumento de comunicación para la comunidad académica y profesional, en particular en temas de investigación y de evaluación de las organizaciones, entendidas en el sentido amplio. Una de las principales preocupaciones es que RIO se oriente a la difusión de conocimiento científico con los mayores estándares de calidad. Por ello RIO cuenta con un exigente proceso de revisión por expertos para la publicación de sus artículos. En los inicios de su andadura, RIO publicará un número anual, con el objetivo de publicar cuatro números, uno cada trimestre, en los años sucesivos.

La web de la revista

Dijous, 14 abril 2011 12:05

Turismo, Cooperación y Desarrollo

Actas I Congreso COODTUR

La celebración del I Congreso COODTUR organizado por el Grupo de Investigación de Análisis Territorial y Estudios Turísticos del Departamento de Geografía de la Universitat Rovira i Virgili y el Centre de Cooperació per al Desenvolupament Rural (CCDR) de la Universitat de Lleida que se celebró en La Pineda los días 15 y 16 de octubre de 2009, es el punto de partida de la reciente constituida Red Internacional de Investigadores en Turismo, Cooperación, Desarrollo (COODTUR).

La consideración del turismo como una vía y oportunidad para el desarrollo está cada vez más presente en las políticas socioeconómicas de los países, en las estrategias de los países receptores de ayuda internacional y en los objetivos o planes de las agencias de cooperación internacional y organismos donantes. La trascendencia y magnitud de la trayectoria recorrida hasta ahora exige que se dediquen esfuerzos en conocer, analizar, medir y evaluar la efectividad y capacidad real del turismo como herramienta de cooperación también desde una perspectiva académica y de investigación.

Descarrega el llibre

Llegeix el llibre en línia

Publicat a Biblioteca Digital
Dijous, 14 abril 2011 11:19

Dones i ciència

Quaderns de la Igualtat és una iniciativa de l’Observatori de la Igualtat de la Universitat Rovira i Virgili. Aquesta publicació representa la materialització de diverses mesures previstes al Pla d’igualtat de la URV (2007-2010), en què es plasma el compromís de la Universitat amb els valors de la igualtat i la no-discriminació. Quaderns de la Igualtat vol ser un espai que serveixi per difondre l’activitat investigadora en matèria de polítiques d’igualtat per raó de gènere i aspira a facilitar a la comunitat acadèmica i cientíἀca una nova eina al servei de la transferència de coneixement sobre dones i feminisme.

Descarrega el llibre

Compra el llibre en impressió per comanda

Llegeix el llibre en línia

Cerca a la web

Notícies