El PAT defineix les accions que es portaran a terme per facilitar un seguiment i orientació de l'esudiant al llarg dels seus estudis universitaris. Neix com una de les accions derivades del desplegament del Pla Estratègic de Docència de la URV (PLED, a partir d'ara). El PLED és un document genèric i consensuat de la millora docent guiat pels pincipis que inspiren la denominada harmonització europea. La URV planteja la necessitat que cada centre concentri un PAT de centre; en aquest centit PAT URV ha de facilitar un marc general que permeti les concrecions necessàries fruit de les característiques de cada centre.
Aquest document pretén descriure la metodologia de treball utilitzada per a la incorporació de les directrius i la filosofia del procés de convergència europea a les diferents titulacions de la Universitat Rovira i Virgili (URV a partir d’ara).Aquest procés intern s’integra dins un conjunt d’accions definides al Pla Estratègic de Docència que la URV va aprovar al novembre del 2003. Aquest pla està orientat a aconseguir la millora de la qualitat docent, per proporcionar titulats competents en la societat del coneixement en un context global.Es presenta un breu recorregut per les estratègies institucionals que han impulsat el procés i, com a eix central del document, es descriu la metodologia de treball per desenvolupar projectes formatius de titulació en sintonia amb l'EEES, i, finalment, es detalla l'estat d'aquest procés d'adaptació a la URV.
Aquest llibre és una eina per donar suport a la comunitat universitària per facilitar la transició del model educatiu actual a un model educatiu centrat en l'aprenentatge, que té com a principal referent l'alumne.